• PDF
  • Spausdinti
  • El. paštas

Netradicinė lietuvių kalbos ir istorijos pamoka

Rugsėjo 29 dieną mums, 6b klasės mokiniams, Telšių senamiestyje vyko netradicinė lietuvių kalbos ir istorijos pamoka „Telšiai – septynių kalvų ir meškų miestas“. Mokytojoms ją vesti padėjo ITC gidas Vitalijus.

Pamoką pradėjome ant Insulos kalvos, kurią puošia Katedra. Apžiūrėjome jos altorius, antro aukšto skulptūras, paslaptingą požemį. Prie paminklo, skirto Durbės mūšiui, išsiaiškinome, kokią didžiulę reikšmę XIII a. jis turėjo visai Europai. Apžiūrint plokštes ant Žemaičių sienos, gidas mums papasakojo ne tik įvairių tikslių faktų apie krikščionybės įsitvirtinimą Žemaitijoje, bet ir tai, kad sienoje įamžintas telefonas „Nokia“. Pasisveikinę su pačia didžiausia meškute, apsigyvenusia Turgaus aikštės laikrodyje, patraukėme į Vilniaus kalnelį, ant kurio stovi mažoji bažnytėlė. Užkopę į jį, išvydome nepakartojamo grožio mūsų miesto vaizdą: tarp gelstančių medžių pasislėpusį Zakso kalną, vidurdienio saulėje spindintį Masčio ežerą, tolumoje žaliuojantį „Alkos“ muziejaus kalnelį. Čia išsiaiškinome visų miesto kalvų pavadinimų kilmę, suskaičiavome visas mūsų pamokoje „sutiktas“ meškutes, išklausėme įdomią istoriją apie žemaitį kapitoną, gelbėjusį skęstantį „Titaniką“. Net nepajutome, kaip prabėgo netradicinės pamokos laikas.

Ši pamoka mums labai patiko, nes gausiai papildėme savo žinių aruodus apie vietovardžius ir Žemaitijos istoriją.